dagens äventyr; fårklippning

idag bestämde sig pappa och jag oss för att klippa fåren.
så först byggde vi en ställning där de skulle stå när de klipps.
sen satte vi igång.

jhho

Mitt första får som jag klippt, bråttom därifrån hade det.



jhoiho

Pappas första finger som han klippt.


nkljkl

Mycket ull blev det av bara 12 får.

Pappa blev även stångad av Olle, våran bagge. det var ganska kul men fick inget kort på det.
Jag har också upptäckt hur starka får är och hur kul det är att åka efter fåret om man fastnat i all ull.
En bra dag med pappi.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj, den ullhögen vill jag gärna sova i!

Ja, jag hade det på Strandhem. Din mobil var Maria :P :)

2010-11-30 @ 23:19:05
URL: http://cecilyeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0