konsten att få en dag att gå

jag sov till tolv. ganska dåligt eftersom jag gick och la mig vid halv 5.
så åt jag. satt vi datorn. sen åkte jag och handlade och sedan hem till far.
där gick jag på cykeljakt. måste ju ha en cykel nu när det är vår. hittade en i stallet som jag kunde tänka mig.
nu ska pappa bara fixa den.
sedan var farmor i trädgården och plockade sten. så jag stannade och pratade med henne och hundarna.
DÅ HÄNDER DET! en mullsork springer över gräsmattan!!
jag bestämde mig för att jag skulle döda den. kanske låter lite hemskt men då skulle ni se vår trädgård.
iaf, jag sprang efter och försökte komma på ett sätt att döda den utan att jag behövde röra den.
smartaste sättet var att My skulle döda den. Tyvärr har hon blivit döv så jag fick springa tillbaka och vråla i hennes öra att döda råttan. DÅ fattade hon och började springa åt rätt håll. Men då var den borta.
Men vi höll på där en halvtimme. jag skulle verkligen döda den.
När jag hade sökt igenom allt gräs med en pinne gav jag upp. Dock inte My, så fick slita henne därifrån.
Sedan gick jag in, lensade pappas kylskåp. Kollade lite på tv och sedan åkte jag hem.

Väl hemma städade jag 1 sjättedel av huset. Toan. Och så diskade jag också (satte på diskmaskinen. )
Känner att detta varit en mycket produktiv dag. imorgon är mitt mål att städa hallen och kanske tv-rummet.
vem vet, jag kanske rent av städar heeela huset?

råttis

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Hehe, det där om städningen skulle kunnat vara jag :) Jag orkar aldrig göra allt på en och samma sak, sån tid som det tar liksom. Så jag dammade idag. På söndag ska jag dammsuga. Och nästa vecka eller nästnästa vecka ska jag våttorka golvet. Bör jag kanske tillägga att jag bara bor på 19 kvadrat?? Haha ^^

2010-04-09 @ 01:24:45
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0