du kan kalla mig bullan om du vill

såhär runt påsk tänkte jag återuppstå på bloggen. var ett tag sedan.
jag och igge har stora planer. jag har slitit sönder mina fötter men jag avslutade arbetet snyggt med att sälja ett älgtorn. (synd att det inte fick plats på släpet, men jag slutade så jag vet inte hur det gick för den stackarn )

jag saknar min klass. och markus lite mer än er andra just därför min ROSA mobil är sönder och jag vet inte hur jag ska få den hel men han vet. man skulle kunna jämnföra honom med Magister Hektor eller Gud.

topp 3 allsmäktig
Gud
Hektor
Markus


jag fick hoppa in som ungdomsledare i måndags. intressant. först berättade jag om hur viktigt det är att läsa bibeln. gick bra, en ledare blev helt upplyft även om jag talade till ungdomarna. sedan fick jag hålla en icke förberedd andakt. tog kor 13. kärlek till folket.

Måste berätta om en kund som kom in på Materialmännen. Vi har två våningar och på andra våningen har vi möbler.
kunden - jag börjar tvivla på att det är någon där uppe ..(pekar uppåt)
mats - vi har inte den servicen här, vi säljer mest saker ...

Han blev lite konfunderad men han fick hjälp med möblerna sedan.

lyssnar på jag tänker be för sverige nu. tänkte på ett drama som vi har i kören. två st på ett café, en kristen och en tuff brud. Den kristne killen vågar inte berätta, och hon vill inget hellre än han ska berätta. tänk så många tillfällen man får varje dag. Vi måste våga berätta om vår tro, hur ska vi annars få med alla? Alla ska ju med!

and thats how the cookie crombles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0