julafton

hade glömt bort hur det är varje julafton.
nu är klockan tjugo i elva och mamma och jag har redan bråkat en gång.
angående min klädsel. stackars henne. kan inte rå för att vi verkligen inte har samma klädstil.
hur som helst. elin och co kommer snart. hoppas det blir bättre då.
Ulf tappade ut något på golvet. ganska kul, han som är så pedant.

nu är det färdigt.

Granen och alla paket



här delas det upp i högar och fort ska det gå.



julgodis



redo för julklappar


Här är mina klappar:
Mjukis trekvart,
rosa foppatofflor
2 linnen
1 keps
2 andaktsböcker
1 bok om att sluta röka (haha, jättekul mamma)
1 kortlek, big size
1 parfym
1 paket aerplugs
1 sodukobok
1 halsband



Kaffe hos Evy



Hon fick en dammsugare och skrattade och sa att min är så bra. det är en elektrolux. Den köpte jag någon gång på 60-talet.. hmm, några år på nacken ?
sedan pekade hon på ett kort på sina barn och utbrast - barn är en egendom! Tänk när ni får så många, det dröjer inte länge!



Nu är det bara midnattsmässan kvar idag. och i morgon bär det av till mormor för mat och sen pappis på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0